2017. január 8., vasárnap

Gombás melegszendvicskrém

Hozzávalók:
25 dkg gomba
2 db tojás
1 szál újhagyma
1 dl majonéz
(http://ugymintotthon.blogspot.hu/2015/08/majonez-konnyen-egyszeruen.html )
2 -3 dkg vaj (de olajat is használhatunk)
kevés vágott petrezselyemzöld
ízlés szerint frissen őrölt bors

Elkészítés:
Az újhagyma végét levágjuk, megmossuk majd felkarikázzuk. Mehet bele a zöldje is, ameddig szép, használható. A gombát én nem szoktam hámozni, csak alaposan megtörölgetem, szeletelem. Egy serpenyőben felmelegítem kis lángon a vajat, majd beleszórom a hagymát és a gombát. Picit megsózom. Ettől mindkettő levet enged, könnyebben párolódik. Míg néha megkavargatva puhulnak, addig odateszem főni a két tojást. Én mindig frissen készítem a majonézt, a fenti linkre kattintva megtalálható a pontos leírás. Nagyon könnyű, nagyon finom, érdemes házilag gyártani. Ha már elég puha a hagyma és a gomba (ez csak pár perc) akkor feljebb veszem a lángot, és hagyom, hogy a lé elfőjön, illetve, hogy a gomba egy picit meg is piruljon. Megszórom a petrezselyemmel, félrehúzom, hagyom kicsit hűlni. Megtisztítom a tojásokat, és a robotgépbe kockázom. Rákanalazom a majonézt, majd a hagymás gombát. Megszórom borssal.  Krémesre összedolgozom. Egy tálba szedem, és megkóstolom. Ha szükséges, most lehet hozzáadni még egy kis sót vagy esetleg borsot. Készen van! Félbevágott zsemlére, kenyérszeletekre kenve, megszórva reszelt sajttal nagyon finom reggeli, vacsora készíthető belőle.



A tél nálunk tipikusan az az időszak, amikor hetente egy-két alkalommal szivesen vacsorázunk melegszendvicset. A szokásos vaj-sonka-sajt összeállítás mellett már több szendvicskrémet is készítettem. Ez a mostani tegnap készült, teljesen húsmentesen, keresztlányom legnagyobb örömére :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése