2017. április 17., hétfő

Sütés nélküli almatorta

 Hozzávalók:
(nekem egy 24 cm-es kapcsos tortaformához, ami nem lett teljesen tele)
1,5 csomag babapiskóta
1 kg alma
2 dl habtejszín
1 marék mazsola
1 cs. vaníliás pudingpor
4 dl víz
csipet só
10 dkg cukor
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék (lehet sima őrölt
fahéj is)
Elkészítés:
Az almákat meghámozzuk, lereszeljük és egy lábosba rakjuk. Rámérjük a cukrot, a fűszert, a sót és kevés vizet. Fedő alatt megpároljuk. Ha már puha az alma, akkor ráöntjük az időközben 4 dl vízzel (vagy akinek van kéznél almalével) kikevert pudingport. Állandó kevergetés mellett besűrítjük. Amikor már almapuding jellege van, akkor elzárjuk a lángot, és belekeverjük a mazsolát. Míg hül egy picit, addig a babapiskótával szorosan kirakjuk a tortaforma alját. Ahol lukak vannak, oda én betördeltem a piskótát. Rákanalazzuk a még meleg pép felé, majd újabb babapiskóta-almapép sor következik. Nekem a tetejét babapiskóta zárta. Letakartam egy tányérral, és egy éjszakára hűtőbe tettem. Igazából elég pár óra is neki, a lényeg, hogy a babapiskótának legyen ideje megszívni magát, megpuhuljon, a pudingos almapép pedig még tovább szilárduljon kicsit ezáltal. Utána felverjük az addig hűtőben tartott hideg tejszínt, és ízlés szerint a tortakapocstól megszabadított édességünk tetejére kanalazzuk.


Nagyon egyszerű édesség, és nem csak finom, de mutatós is. Az eredeti receptet a Pinteresten találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése