2017. május 17., szerda

Sóskaszósz

Hozzávalók:
50 dkg friss sóskalevél
2 dl tejföl
1 dl tej
kevés só
ízlés szerint cukor
1 csapott ek. étkezési keményítő
1-2 ek. olaj
Elkészítés:
A munka azzal kezdődik, hogy a leveleket több vízből alaposan átmosom. Aztán az utolsó adag vízben hagyva elkezdem a vastagabb szárrészeker, "ereket" lehúzni róla. Tudom, ez kicsit maceránsan hangzik, de nem igazán párolódik meg rendesen, és nem szeretem, ha úszkál a mártásomban. A megtisztított és alaposan lecepegtetett leveleket egy tálba szedem. Lábosba felrakom melegedni az olajat, és mehet bele az első adag sóska. Persze mind egyszerre valószínűleg nem fér majd a lábosba, de nem kell aggódni, pár perc, és a negyedére összeesik a mennyiség. Kevergetve dinsztelem a sóskát, amikor egy adag kezd összeesni, pótolom. Ha már minden levél a lábosban van, öntök rá egy decinyi vizet, és hagyom párolódni. Néha azért megkeverem, nehogy az alja lekapjon. Közben a tejfölt simára keverem a tejjel és az étkezési keményítővel. Teszek bele sót és cukrot is. Mi Bencével aránylag édesen szeretjük, de mindenki maga dönti el, mennyire cukrozza meg. Ha a levelek már teljesen megpárolódtak, szépen szétfőttek, akkor mehet bele a habarás. Ezzel máér csak összerottyantjuk, nem kell sokáig tűzön hagyni. Hagyom kicsit hülni, majd én azért a botmixerrel át szoktam keverni, hogy sima krémes mártásom legyen.


Nagyon szeretem gyerekkorom óta a sóskát! Oly annyira, hogy a képen látható adagról tegnap még a húst is levettem fotózás után, viszont mertem még a krumplira egy adag sóskát, és jóízűen bekanalaztam. A férjem sajnos nem szereti, de mi Bencével már alig vártuk, hogy megjelenjen a piacon. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése