2018. június 17., vasárnap

Lekváros piskótatekercs

Hozzávalók:
3 db tojás
9 dkg finomliszt
9 dkg cukor
3-4 ek. eperlekvár
+ a szóráshoz porcukor
Elkészítés:
A tojásokat egy tálba ütöm, és hozzá mérem a cukrot. Kézi mixrrel habosra keverem, fehéredésig. Utána beleszitálom a lisztet, és óvatosan csomómentesre keverem egy fakanállal. Begyújtom a sütőt, kicsit had melegedjen. Közben egy tepsibe sütőpapírt simítok, és beleöntöm, majd elkenem benne a masszát. Nem lesz nagy, kb. 30x30 cm-es négyzetet kapunk. Nem folyik nagyon, így az sem gond, ha nagyobb a tepsi, a fakanállal el lehet szépen méretre igazítani a sütőpapíron. Kb. 15 perc sütés kell neki mérsékelt lángon. Míg sül, addig egy konyharuhát a pultra terítek, majd amikor kiveszem a tepsit, sütőpapírostól erre emelem át a piskótát. Szorosan felcsavarom és hagyom kihűlni. Én egy órát pihentettem, aztán kitekertem, lehúztam a tésztáról a sütőpapírt. megkentem az eperlekvárral, és újra feltekertem. Érdemes szletelés előtt hagyni kicsit állni, hogy  alekvártól a tészta megpuhuljon. Utána porcukorral megszórva lehet kínálni.


Apák napja van.Igen, ünneplésre okot adó nap, hiszen Ők ugyanolyan fontos részei egy gyermek életének, mint az édesanya. Szerecsés vagyok, mert a férjem és a fiam között szuper a viszony, megértik, tisztelik, szeretik egymást. Kell ennél több? Na talán még egy-egy szelet finom süti, és máris teljes lesz az összhang egy jó mentás limonádé mellett :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése