2018. június 28., csütörtök

Túrós szedres sütemény

Hozzávalók:
25 dkg túró
1 db tojás
1/2 cs vaníliás pudingpor
6 dkg porcukor
1 dl tejföl
kevés reszelt citromhéj
+ szeder vagy bármilyen gyümölcs a tetejére
Elkészítés:
Végtelenül egyszerű, szinte nincs is tennivalónk vele. Én legalábbis okosan megoldottam, mert a mindig konyhapulton, és így kéznél levő aprítóba bepakoltam minden hozzávalót a gyümölcs kivételével, és két három nyomással gyönyörű sima krémmé varázsoltam. Akinek nincs ilyen kéznél, aze gy habverővel ugyanezt az eredményt érheti el. :-) Utána egy picike tepsibe (azt hiszem olyan 18x18 cm lehet, tehát tényleg pár falatos) sütőpapírt tettem, belekanalaztam a masszát, és a tetejét kiraktam szederrel. Előmelegített sütőben kis lángon kb. 15 percig sütöttem. Érdemes megszúrni egy fogpiszkálóval, hogy a tészta mindnhol átsült-e. Utána deszkára emeltem, hűlés után pedig lehúztam a megemelt sütiről a papírt, és koskákra vágva megszórtam porcukorral.


A receptért ezer köszönet Vicuska konyhatündérkének :-) Bár az eredeti leírás pontosan mindenből a dupláját veszi, így azt a mennyiséget egy 26 cm-es kapcsos tortaformában szépen meg lehet sütni. Ez az enyém most egy kóstoló-maradék túrót hasznosító adagocska volt :-) De nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése