2018. december 31., hétfő

Korhely lencseleves

Hozzávalók:
15 dkg lencse
1 maréknyi savanyúkáposzta
1 fej hagyma
15 dkg kolozsvári szalonna vagy húsos császárszalonna
1 gerezd fokhagyma
2 nagy babárlevél
1 csapott ek. fűszepaprika
1 liter alaplé (lehet kockából is)
2 ek. finomliszt
1 dl tejföl
néhány karika csípőspapika annak aki szereti, és pici almaecet
Elkészítés:
A lencsét édemes főzés előtt beáztatni 2-3 órára, ez az első lépés. Aztán a szalonnát felcsíkozzuk és kisütjük. A keletkezett zsírból két evőkanálnyit egy lábosba teszünk, és rászórjuk az apróra vágott hagymát. Megdinszteljük, majd rászórunk jó másfél kanálnyi lisztet, amit kevergetve megpirítunk. Jöhet a fűszerpaprika és a zúzott fokhagyma, valamint kevés víz. Simára dolgozzuk a rántást, és beleöntjük a lecsepegtetett lencsét. Mehet hozzá az alaplé, a babérlevél és az apróra vagdalt savanyúkáposzta. A szalonna felét is beleszórjuk, hogy kifőjjön kicsit a füstös íze. Míg a lencse és a káposzta megpuhul, addig a maradék lisztből és a tejfölből egy kis habarást készítünk. Ezzel öntjük fel a kész levest, majd ha összeforrt, megszórjuk a maradék sült szalonnával. Aki szereti, most tegyen bele pár karika csípős zöldpaprikát, pici almaecetet. A forró levesben mindkettő csodásan kiadja az ízét!


Szilveszter van! az évnek az a napja, amikor az ember leginkább szembe kerül a babonákkal :-) Semmit sem bízva  avéletlenre, én is akartam lencsét főzni, és leginkább valami levesre vágytam. Egy új ízre, kicsit savanykás- kicsit csípős beütéssel. Jelentem jól sikeült a kísérletem :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése