2018. december 25., kedd

Narancsos-datolyás csirkecombok

Hozzávalók:
4 db kisebb csirkecomb
2 ek. méz
2 db narancs
4-5 gerezd fokhagyma
4-5 szem datolya
2 ek. olaj
csirke fűszersó
Elkészítés:
A csirkét befűszrezzük, és egy olajjal vékonyan kikent jénaiba rendezzük. Az egyik narancs levét kicsavarjuk, és jól elkeverjük a mézel. A fokhagymát megtisztítjuk, és a csirkecombok közé szórjuk. A mézes keverékkel meglocsoluk, kanállal rásegítve, hogy mindenhol érje a húst a pác. Letakarjuk, és egy órácskát hagyjuk pihenni. ha elérkezik az idő, akkor előmelegítjük a sütőt, mégegyszer meglocsolgatjuk a combokat, és fóliával letakarva a sütőbe toljuk. A hús nagyságától függően 30-40 percig sütjük így, majd levesszük a takarást. Ezután a közben megmosott és jól megtörölt narancsot gerezdekre vágjuk, és elrekdezzük a hús között a magjától megfosztott félbevágott fatolyával együtt. Mehet vissza a sütőbe, de amíg szép fényes pirosra nem sül, időnként losolgassuk a mézes fokhagymás narancslével amiben eddig is sült.  Mire színt kap, addigra az akatta lévő folyadékbólis egy sűrű szaft lesz, isteni ízekkel. Lehet tálalni.


Valami újdonságot gondoltam az ünnepre. Több helyen is láttam ezt a receptet, így forrást nem fogok megnevezni. Bár kicsit amúgy is módosítpottam rajta. Én most "habos" krumplipürével tálaltam, s a megsült, szinte lekvárrá karamellizálódott narancsbelsőt és krémes fokhagymagerezdeket is megettük mind.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése