2020. december 17., csütörtök

Kókuszos tojáslikőr


 Hozzávalók:

5 dl tej

2 dl habtejszín

3 dl vodka

3 db tojás sárgája

20 dkg cukor (édesebb szájúaknak 25 dkg)

2 cs. vaníliás cukor

7 dkg kókuszreszelék

Elkészítés: Miután minden hozzávalót kimérek, azzal kezdem, hogy a kókuszt egy lábosba teszem 10 dkg cukorral, a fele tejjel, és kis lángon kevergetve alaposan összefőzöm. Ez legalább tíz perc. Utána egy szűrőbe öntve hagyom jól lecsepegni, olykor még egy kanállal jól meg is nyomkodom, hogy lehetőleg minden kókuszos tej kicsepegjen belőle. Egy másik lábosba beleöntöm a maradék tejet, tejszínt és cukrot. Felforralom, és félre teszem, míg teljesen meghűl. Közben a tojások sárgáját a vaníliás cukorral habosra keverem, és a már hideg (vagy éppen csak langyos) tejszínes tejet hozzáöntöm. Mehet utána a lecsöpögött kókuszos tej is. Ha jól elkevertem, akkor csatlakozik a vodka az ízkavalkádhoz. Tölcsér segítségével üvegekbe töltöm, és lezárva a hűtőbe teszem, hogy az ízek jól összeérjenek. Ha ma vagy holnap elkészül, az ünnepre még pont jó lesz! Ebből a mennyiségből kb. 1 liter likőr lett. 


Nézegettem a blog korábbi bejegyzéseit, hogy milyen likőrt is készíthetnék az idei karácsonyra. A tojáslikőr mindig finom, de aztán találtam egy kis megmaradt kókuszreszeléket, és úgy gondoltam, a két íz jól passzol majd egymáshoz. Nem tévedtem. Nem vagyok túl édesszájú, így a cukorból én még ezt a húsz dekát is megcsappantottam picit. A végeredmény már az elkészítéskor bizalomra adott okot :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése