2020. november 25., szerda

Nyúl narancsos pácban, pirított savanyúkáposztával


 Hozzávalók:

60 dkg nyúlhús (comb és gerincdarab volt)

1 db narancs

só és őrölt bors ízlés szerint

1 dl olaj

2 tk. reszelt hagyma

1 gerezd reszelt fokhagyma

2 tk méz

50 dkg savanyúkáposzta

Elkészítés:

Egy porcelán tálba első körben kikevertem a pácot, még előző este. Az olajhoz hozzátettem mézet, a sót, borsot, hagymát, fokhagymát és belereszeltem egy fél narancs héját, valamint hozzá facsartam a levét. Alaposan elkevertem, és beleforgattam a nyúldarabokat. Lefedtem, mjd a hűtőbe tttem pihenni. Másnap már csak annyi dolgom volt vele, hogy a hot-penbe 20 perc alatt 140 fokon szépen megsütöttem fedő alatt. Persze akinek nincs ilyen készüléke, az a sütőbe is berakhatja a jénaiba vagy tepsibe pakolt húsokat. Miután a nyúl elkészült, a kicsit megvagdalt, és egyszer átmosott káposztát is a sütőfelületre szórtam, anélkül, hogy a húsból visszamaradt ízeket kitakarítottam volna. Jól átforgattam és megpirítottam azt is. A tányérra először a káposzta került, majd elrendeztem rajta a megpirult nyúldarabokat is. Igazi ízkavalkád lett az ebéd! 


A nyúl egy nagyon jó kis alapanyag, méghja sokan ózkodnak is tőle. Egészséges és finom a húsa, változatosan készíthető! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése