2021. november 1., hétfő

Kavart ízes-mákos

Hozzávalók: (bögrével mérve, ami 2,5 dl-es)

1 bögre finomliszt

1 bögre darált mák

1 bögre cukor

1 bögre tej

2 db tojás

2 ek. olaj

csipet só

1 tk. sütőpor

1 ek. szilvalekvár

1/ db citrom reszelt héja

1 kk. mézeskalács fűszerkeverék

kevés morzsolt levendulavirág (ez el is maradhat)

Elkészítés:

Egy keverőtálba szépen egymás után belemértem a száraz hozzávalókat, és ráreszeltem a citrom héját, belemorzsoltam a levendulát. Kanállal összekevertem, majd hozzá ütöttem a két tojást, rálocsoltam az olajat és a tejet. Alaposan elkevertem, és már nem is nagyon volt más tennivalóm, mint begyújtani a sütőt had melegedjen, míg formába kanalaztam a masszát. Bár teflon a püspökkenyér formám, azért én kikentem vajjal és megszórtam liszttel, biztos ami biztos. Beleöntöttem az illatos-ízes tésztát, és a tetejáre kés segítségével beleadagoltam a kis szilvalekvár pöttyöket. Kicsit megütögettem a formát, hogy a felesleges levegő kijöhessen, és betoltam a 180 fokos sütőbe, ahol 20 percig sült (illetve tűpróbáig) Kivéve rácsra tettem a süteményt, és amikor kihűt szeleteltem, porcukorral meghintettem


A minap vettem egy adag mákot a piacon, de az akkori sütögetés elmaradt. Most Detti barátnőm (Kincses Kamra) tette fel valamelyik nap a kavart mákos leírását, ami az én sütim alapja is lett, csak kicsit felturbóztam. :-) 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése