2021. október 23., szombat

Gombás sertéstokány


 Hozzávalók:

70 dkg sertéslapocka

30-40 dkg gomba (Én az Aldiban kapható üveges vegyesgombát használtam, nagyon szeretem)

1 nagy fej hagyma

5 dkg füstölt szalonna

2-3 gerezd fokhagyma

1 ek. paprikakrém (lehet "pirosarany is")

frissen őrölt bors

ételízesítő/só

1 dl tejföl

2 tk. étkezési keményítő/ liszt

ízlés szerint őrölt majoranna

Elkészítés:

A főzést azzal kezdem, hogy a húst újjnyi csíkokra vágom. Nem kockákra, mert a tokány lényege elsősorban abban rejlik, hogy  hogyan szeljük fel a húst. Félre teszem kicsit. A szalonnát nem túl nagy kockákra vágom, és egy lábosba rakva máris a tűzre teszem. Míg zsírt enged, addig a hagymát és fokhagymát is felkockázom, majd a piruló szalonnára dobom. Amikor már üveges, akkor jöhet rá a lapocka. Kevergetem, hogy lehetőleg minden oldalról szépen kifehéredjenek a csíkok. Ráteszem a kanálnyi paprikakrémet, megszórom majorannával, adok neki egy nagyobb adagocska frissen őrölt borsot, sót vagy éteízesítőt. Ezt csak mértékkel, mert akár házi, akár bolti a paprikakrém, jelentős mennyiségű sót tartalmaz. Inkább pótoljuk még később, ha nem elég. Kevéske víz kerül még rá, és alaposan átkeverem. Lefedve hagyom párolódni, miközben néha megkevergetem. Amikor már majdnem készen van a hús, akkor az időközben jól lecsepegtetett gombát hozzá teszem. Míg kicsit összefő, addig a tejfölben elkeverem a keményítőt, pici víz segítségével. Ezzel habarom be a tokányomat, ami ha rottyan még egyet, készen is van. 

Ízlés szerint bármilyen körettel kínálható. Én most párolt rizst választottam hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése