2022. október 20., csütörtök

Tejszínes hagymaleves


 Hozzávalók:

3 db nagyobb hagyma

3 gerezd fokhagyma

3 ek. olivaolaj

8 dl alaplé (nekem leveskockából)

2 dl tejszín (nem főzőtejszín!)

1 ek finomliszt

ízlés szerint őrölt bors 

szükség szerint só

+ tálaláshoz én pirítóst készítettem

Elkészítés:

a hagymákat és a fokhagyma gerezdeket megtisztítottam és vékonyra felszeleteltem. Az olivát egy lábosba csorgattam, rátettem a hagymát és fokhagymát, majd üvegesre pároltam. Megszórtam egy evőkanálnyi liszttel, felöntöttem az alaplével, megszórtam borssal és lefedve hagytam, hogy a hagyma megpuhuljon. Utána felöntöttem a tejszínnel, összeforraltam és megkóstoltam. Még egy pici só kellett nekem bele. Belekanalaztam a késes aprítóba (botmixer is megfelel, de én ezt használom, ez van kint a pulton) és krémes simára dolgoztam. Míg hűlt kicsit, megpirítottam a kenyérszeletet, és már lehetett is enni!


Egyszerű de nagyon finom krémleves, amiért köszönet a Street Kitchen oldalnak!

https://streetkitchen.hu/levesek-es-fozelekek/tejszines-hagymakremleves/?fbclid=IwAR3synJ0-vqjS88p6tJHAn4la8hgO5z4SiV7dOUJMW-Pak7bcA-8H9MXmiQ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése