2022. november 25., péntek

Sajtos bagett 2.

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt

1 csomag szárított élesztő

2 tk. só

2 tk. cukor

1 ek olaj
 3 dkg olvasztott vaj (ha nincs, akkor helyette lehet ennyivel több olajat is kimérni)

1 dl tej

2 dl langyos víz

+ reszelt sajt ízlés szerint

Elkészítés:

Az első lépés, mint minden kelt tésztánál, hogy a tejet meglangyosítottam, beletettem a cukrot és az élesztőt. Eélkevertem és hagytam, hogy felhabosodjon. Közben a lisztet beleszitáltam a dagasztógép üstjébe, hozzá adtam a sót, majd az olajat, olvasztott -de nem forró-margarint és végül az élesztős tejet. Kettes fokozaton hagytam, hogy a gép szép fényesre kidolgozza a tésztát. Ez kb. tíz perc volt. Utána már nem hagytam, hogy liszt érje, íg egy vékonyan kiolajozott tálba tettem a tésztát, és letakarva bedugtam a mikróba. nekem az egy olyan tuti hely, ahol a zárt térben mindig nagyon szépen megkel a tészta. Persze közben nem megy a mikró :-)

Eltelt egy óra, a tészta a duplájára nőtt. Picit olajozott pultra téve nyolc részre osztottam, és gömbölyítettem a bagett alapot. Hagytam pár perc időt neki, hogy a tészta "magához térjen", így könnyebben lehetett formázni. Olajos kézzel ellapogattam a gombócot, és mint a kenyeret,és megformáztam. a tetejét kicsit a tenyeremmel óvatosan lenyomtam, hogy tényleg bagett formája legyen. lespricceltem vízzel, megszórtam reszelt sajttal. Egyszerre csak négy bagettet formáztam, a másik adag tésztát hűvösre tettem, hogy ne keljen túl (köszi Limara a jótanácsot! )

Én ugyanis kacsasütőben sütöttem készre a pékárut, de abba nyolc darab nem fért volna egyszerre el. 180 fokra meleítettem a sütőt (végre beszereztem egy sütőhőmérőt) és kb. 15 percig sütöttem lefedve a bagetteket, majd még 5 percig fedő nélkül hagytam pirulni. Rácsra tettem, ott hagytam szépen kihűlni. Míg sült az első adag, addig a pultra tettem a másik tésztagombócot, s miután öt percig pihent, szépen mégegyszer nekiveselkedtem a formázásnak. 


Ezek a bagettek nem túl nagyok, csak amolyan arasznyi szépségek. Aki negyobbat szeretne készíteni, az ne nyolc, hanem csak négy részre ossza el a tésztát. Sütéskor érdemes a sütő aljába vizet tenni, hogy gőz keletkezzen. Én mivel a kacsasütőt használtam, így annak az aljába, a sütőppír alá spricceltem a vizet, illetve az edény tetejének belseje is kapott egy adagot. 


Köszönöm a receptet Váczi-Tóth Bernadettnek! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése