2022. november 22., kedd

Öregtésztás fehér kenyér


 Hozzávalók:

Öregtésztához: 

12,5 dkg finomliszt

125 ml víz

2 dkg friss éllesztő

1 ek olaj

Ezekből a hozzávalókból este egy galuska sűrűségű masszát keverek, csak úgy villával. Ha szépen összeáll, egyszerűen csak lefedem, és a pulton hagyom reggelig.

Kenyérhez:

50 dkg finomliszt

1 tk. cukor

1,5 tk só

1 ek olaj (bármilyen jó, én olivát tettem bele)

225 ml víz

Elkészítés:

Én konyhai robotgéppel dolgoztatom ki a tésztát, így annak az üstjébe pakolom bele a hozzávalókat, a tetejére kanalazva az előző este összeállított öregtésztát is. Nem kell sok idő, tíz perc alatt szépen kidolgozott lesz a tészta, gondolom kézzel dagasztva sem túl hosszú idő. A lényeg, hogy egy nem túl lágy, de rugalmas tésztát kapjunk. Lefedve mehet is pihenni első körben 30 percet, majd óvatosan áthajtogatjuk. Újabb 40 perc pihenő következik. Arra ügyeljünk, hogy a dagasztás befejezése után már liszt ne érje a tésztát! Így amikor megformázom, előtte lehelet vékonyaan olajjal megkenem a munkafelületet, és úgy kap szép testet a kenyerem. Én kacsasütőben sütöm (lehet jénaiban is), ezért annak az aljába teszek összehajtott sütőpapírt, ami alá vizet spriccelek. Megy bele a kenyér, lefedem és még 30 percet adok neki, hogy a tészta magához térjen. Közben elő lehet melegíteni a sütőt, 230 fokra. a kenyeret egy pengével bevagdosom, jól lepermetezem vízzel, spriccelek a kacsasütő tetejébe is, majd lefedem és betolom a sütőbe. semmi flanc, nekem teljesen egyszerű tűzhelyem van, egyféle módon süt, légkeverés sincs benne. Viszont cserébe úgy tartja a meleget, mintha kemence lenne. Nekem egy fél óra elég volt, akkor leemeltem óvatosan a sütőtál tetejét. Gyönyörű szine volt a kenyérnek, így kivettem. akinek viszont ekkor még nem elég szines a kenyere, az nyugodtan tegye vissza fedés nélkül pár percre. 

Kivéve rácsra tettem, kicsit megnyitottam a konyhaablakot is rá, és ismét kapott egy vizes soriccelést, ettől kezdett cserepesedni. A recept nem a saját találmányom, egy netes oldalon leltem rá, de csak ajánlani tudom! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése