2014. március 18., kedd

Kacsanyak leves

Hozzávalók:
1 kg kacsanyak
4-5 szál sárgarépa
2-3 szál fehérrépa
1 kisebb karalábé
1 szelet zeller
1 szelet kelkáposzta
2 szem krumpli
1 kis fej hagyma
1 cikk paprika
1 db paradicsom
3-4 db kelbimbó
1 gerezd fokhagyma
3-4 szem egész bors
ételízesítő ízlés szerint
2 db leveskocka
+ tészta
Elkészítés:
A kacsanyakat kettévágom, és beáztatom kicsit. 
Közben megtisztítom a zöldségeket. A répaféléket hasábra szoktam vágni, a zellert és karalábét szeletekre. 
A hagyma és a paradicsom egyben kerül majd a levesbe. 
Ha van, akkor fehér cérnával összekötök pár zeller- és petrezselyemlevelet, jól megmosom, és megy ez is a zöldséges tálba. 
A kacsanyakat lábosba teszem, felengedem annyi vízzel, hogy bőségesen ellepje, és odateszem főni. Nagy lángon, fedő nélkül. 
Megvárom míg feljön a habja, azt szépen az utolsó cseppig leszedem róla, egy kis szűrővel. 
Ezután jöhetnek szép sorban bele a zöldségek, a krumpli, a paprika, a paradicsom, a kelkáposztadarab, a szemes bors, az ételízesítő, és bár tudom, sokan elítélik, én bizony leveskockát is teszek bele. 
Lefedem, és egészen pici lángon hagyom "pötyögni", míg a hús meg nem fő benne. 
Miután elzárom a gázt, hagyom még pár percig pihenni a levest, csak utána szűröm le. 
Egy levesestálba csak annyi nyakat és zöldséget teszek, amit várhatóan meg is eszünk, mert a leves üresen, még 1-2 napig jól el van a hűtőben. 
Ízlés szerinti levestésztával lehet tálalni.




A húsleves favorit nálunk, készüljön bármilyen húsból. A minap a hentesnél nagyon gusztusos kacsa nyakakat láttam, nem is voltak túl vékony példányok, gondoltam veszek belőle egy adagot. Jó sok zöldséget tettem mellé, mert én úgy szeretem, végül pedig egyik nap csigatésztát, másik nap aranyló könnyű grízgaluskát tettem mellé. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése