2014. április 22., kedd

Füstölt sajtos pogácsa

Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
1 dl tej
2 dl tejföl
10 dkg reszelt füstölt sajt + a tetejére
2 db tojás + 1 db lekenni
1 ek. cukor
2 tk só (ez csak kb. mennyiség, függ attól, hogy mennyire erős a füstölt sajt íze)
25 dkg margarin
15 dkg főtt tört krumpli
Elkészítés:
A műveletsor a krumpli főzésével és megtörésével kezdődik. H szerencsénk van, akkor marad ebédről, azt is fel lehet használni hozzá. Nálam mint minden kelt tészta, ez is a kenyérsütő tartályában kezdte a pályafutását. Először a tojásokat, olvasztott margarint, tejet, tejfölt tettem bele, majd rámértem a lisztet, a sót, cukrot, reszelt sajtot, a tört krumplit és legvégül a morzsolt élesztőt. Elindítottam a dagasztás programot, de azért közben rá-rá néztem, mert a krumpli fajtájától is függ, mennyi liszt kell bele. Ilyenkor még lehet hozzá szórni, ha úgy látjuk, hogy nagyon lágy a tészta állaga. Amikor a kenyérsütő befejezi a dagasztást, két választásunk van. Vagy hagyjuk benne tovább a tésztát és akkor egy jó óra múlva megkelve vesszük ki, vagy már most kiemeljük a tésztagombócot, és egy tálba téve kenyérsütő nélkül kelesztjük. Én úgy szoktam, hogy mielőtt tálba teszem, előtte lisztes kézzel kicsit átmaszírozom, majd cipó alakúra formázom a tésztát, és jénaiba téve egyszerűen bezárom a mikróba. Nem kapcsolom be!!, csak éppen abban a zárt meleg térben hagyom alaposan megkelni. Utána lisztezett deszkán óvatosan átgyúrom, majd kb. 2 ujjnyi vastagra nyújtom, szaggatom, és sütőlemezre pakolom.  A pogácsákat ezután lekenem felvert tojással, megszórom reszelt sajttal vagy lenmaggal, szezámmaggal, és forró sütőbe tolom, kb. negyed órára. Amikor aranybarnák, akkor kiszedem őket.



Nem kifejezetten diétás pogácsa, mert benne van minden földi jó :-), de nem is kell minden nap ilyen  eszegetni. Alkalmanként pedig szerintem ez is megengedhető. Mit tapasztaltam? Azt, hogy az először kimért 50 dkg liszt nem volt elég, már dagasztáskor látszott, hogy elég lágy, szinte folyós a massza. Így még kb. 10 dkg lisztet tettem hozzá, s e szerint írtam már a receptbe is. Kelés után is egy lágyabb, de már tökéletesen formázható tésztát kaptam, amit könnyű volt szaggatni. A végeredmény pedig mesés! Könnyű, finom pogácsa. Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése