2015. április 28., kedd

Habkönnyű mákos palacsinta

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
2 db tojás
1 ek. cukor
0,5 dl olaj
csipet só
3 dl tej
kb. 2 dl ásványvíz vagy szóda
Krémhez:
1 cs. vaníliás pudingpor
4 dl tej
2 ek. cukor
1 kk. reszelt citromhéj
1 púpos ek. darált mák
Elkészítés:
Legjobb a krémmel kezdeni, hogy míg sülnek a palacsinták, az kicsit meghűljön. A tejben elkeverem habverővel a cukrot és a pudingport, majd megfőzöm. Hamar besűrűsödik, és az is a cél, hogy ne folyhasson annyira, mint a sima puding. Ha kicsit hűl, akkor belekeverem a darált mákot és a reszelt citromhéjat.
A tojásokat ketté választom. Egy tálba a sárgája kerül, ehhez adom a palacsinta többi hozzávalóját, és jól kikeverem. A két tojás fehérjét habbá verem, és óvatosan a masszába forgatom. A palacsintasütőbe egy pár csepp olajat csorgatok az első sütés előtt, a többinél már majd nem kell. Közepes vastagságú palacsintákat sütök, ebből az adagból úgy 12-14 darabot. (persze ez függ a sütő méretétől is) Ha nagyon sűrűnek találnánk a masszát, kevés ásványvízzel lehet higitani rajta menet közben.
Aztán már nincs más dolgom, mint a palacsintákat egy-egy jó nagy evőkanál mákos pudinggal megtölteni és felcsavarni. Egy finom kis magyaros leves mellé kitűnő második fogás lehet.




Talán maradi vagyok, de  ha tartalmasabb levest főzök, akkor amellé én tésztát, palacsintát, lángost szoktam adni. Így tanultam annak idején, így szoktam meg magam is. Ez a palacsinta ma például egy finom palócleves után került az asztalra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése