2015. július 30., csütörtök

Amerikai palacsinta

Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
1 db tojás
4,5 dkg margarin vagy vaj megolvasztva
300 ml tej langyosítva
1 ek. cukor
1 ek. sütőpor
1 csipet só
leheletnyi olaj
+ valamilyen lekvár vagy szirup a kínáláshoz

Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a cukrot, a sót és a sütőport. Kanállal összekeverjük, majd beleöntjük a tejet, margarint és hozzáütjük a tojást. Kézi habverővel pár pillanat alatt simává dolgozzuk.
Egy teflon serpenyőt felmelegítünk, vékonyan kikenünk olajjal, majd egy kicsike merőkanállal, vagy ennek hiányában evőkanállal halmokat rakunk a serpenyőbe. Meg fognak nőni, ezt kalkuláljuk bele az adagolásnál. Nem egészen takarékon, de kis lángon süssük, és figyeljünk rá, mert egy perc sem kell, és máris lehet fordítani. A másik oldalnak már fél perc is elég. Nekem ebből az adagból 15 palacsinta sült ki.




Bence már nagyon régen nyúz, hogy süssek neki amerikai palacsintát. Tegnap végre nekiültem, és keresgettem kicsit a neten. Így akadtam rá Szilágyi Balázs receptjére, (http://rantotthuswokban.bmintbalazs.com/amerikai-palacsinta) ami első nekifutásra is nagyon jól sikerült. Könnyen adagolható a massza, csodásan könnyű és puha a megsült palacsinta.
Juharszirup híján kicsit folyós őszibarack lekvárral tálaltam, de ez semmit nem vont le az értékéből :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése