2016. december 6., kedd

Zabpelyhes sokmagos kenyér

Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
10 dkg finomra darált zabpehely
2 dl tej
2 dl víz
1 cs. szárított élesztő
2 tk. só
1 tk. cukor
2 nagy ek. magkeverék
5 ek. olaj
+ a tetejére
1 db tojásfehérje és magkeverék
Elkészítés:
Nálam a dolgok menete azzal kezdődik, hogy a spájzból előveszem a kenyérsütőt. Aztán szép sorban beleadagolom a hozzávalókat. Először a folyadékokat, majd a lisztet, és rá egyik sarokba a sót, másikba a cukrot, tetejére a magokat és az élesztőt. Indulhat a program, mely szép kerek labdává tökéletesen összedolgozza. Időközben azért egyszer ránézek, s ha úgy látom, picit ragacsosabb a tészta, akkor egy kanálnyit még szórok a tetejére. Aztán ha már nincs több dolog a dagasztással, akkor kikapcsolom a gépet és kiveszem a tésztát. Labdát formázok belőle, és egy lisztezett tálkába teszem. Letakarom és bezárom a mikróba, ahol egyenletes hőmérséklet van, és így jó 40 perc alatt szépen megkel a tészta.  Lisztezett munkafelületre teszem, ellapítom finoman, megformázom és egy lisztezett fedeles jénaiba teszem. De itt van egy kis csel, mert a tetőt használom alsó résznek, és az alja lesz majd a tető. Érthető ugye? :-) Mert így lesz helye a fedés alatt sütés közben megnőni a tésztának. a megformázott kenyeret lekenem tojásfehérjével, éles késsel három helyen bevágom, és megszórom a magokkal. Mielőtt lefedném, vízzel leöblítem a fedőt, hogy gőz képződhessen a jénaiban sütés közben. Kb. 30 perc alatt úgy megnőtt nekem, hogy már le kellett vennem a tetejét. Megspircceltem egy kis vízzel, és hagytam,  még kb. 20 percig, hogy szép aranybarnára süljön. Amikor kivettem, bár forró volt nagyon, de óvatosan megütögettem az alját. a kongó hang sikert jelent, átsült a tésztánk!



Ma úgy jártam, hogy elfogyott a kenyér. Kimozdulni nem akarózott, így sütöttem magunknak.
Ez egy új recept, amit kicsit magunkénak alakítottam. Az eredetit itt találtam:
http://atetovaltlanykonyhaja.cafeblog.hu/2014/01/19/a-tokeletes-gyors-kenyer/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése