2017. március 24., péntek

Fűszeres csirke (HP)

Hozzávalók:
Két fél csirkemellfilé
6 db csirkeszárny
2x1 dl olaj
1 cs. négyborsos-mustáros fűszerkeverék
2 ek. csirke fűszersó
80 dkg burgonya
Elkészítés:
Kezdésnek a csirkemell filéket szeletekre vágtam. Egy tálkába öntöttem az olajat, abba kevertem el a négyborsos-mustáros fűszerkeveréket. Beletettem a melldarabokat és kézzel kicsit belemaszíroztam a pácot. Kb. két órát állt benne a hús. Ennyi időt pihentek a csirkeszárnyak is a csirkefűszersós-olajos keverékben. A 120 fokra melegített hotban először a mellek sültek. Tizenöt perc alatt elkészültek, belül jó szaftosak maradtak. Utánuk a szárnyak következtek, először picit magasabb hőfokon és lefedve, majd forgatás után fedő nélkül. Míg sültek a finomságok, addig a burgonyát meghámoztam, ketté, majd félkarikákra vágtam. Tálba tettem megmosva, lecsepegtetve, és meglocsoltam a húsról maradt olajjal. Átforgattam, s mikor a csirke minden darabja megsült, a hotba tettem, és 15 perc alatt megsütöttem ezt is.




Két évvel ezelőtt a férjem meglepett egy Hot-plat sütővel. Ugyanolyan mint a Hot-pen, csak a gyártó más, ezért a névváltozat is. A lényeg, hogy ez az elektromos serpenyő nagyon minimális olajjal képes finom szaftosra, vagy szükség szerint ropogósra sütni az ételeket. Gyorsan elkészül benne minden, s a fogások között nem kell mosogatni, egyik finomság követheti benne a másikat.
Csevegés vége

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése