2018. szeptember 30., vasárnap

Töltött csiperke

Hozzávalók:
- Csiperke gomba (nem egészen apró fejek, ízlés szerinti mennyiségben)
- 1 db nagyobb tojás
- 1 kk. kakukkfű
- 1 kisebb fej lilahagyma
- frissen őrölt bor és delikát ízlés szerint
1-2 ek. zsemlemorzsa
10 dkg reszelt sajt
- kevés füstölt sonka, tarja (ez el is maradhat, akkor húsmentes étrendbe is beiktatható)
1 ek. oliva olaj
Elkészítés:
Én a gombát nem szoktam hámozni, csak nagyon jól megtörölgetem. A tönköket kiszedem, és apróra felkockázom. Így teszek a lilahagymával és a sonkaszelettel is. Kevés olivát teszek egy serpenyőbe, és első körben belerakom a hagymát és a sonkát. Picit pirítom, majd mehet hozzá a vagdalt gombatönk és a kakukkfű. Megszórom delikáttal és borssal, majd addig párolom, míg a gomba meg nem puhul. Félrehúzom és hagyom kicsit kihűlni. Utána ráütöm a tojást és jól elkeverem. Megszórom annyi zsemlemorzsával, amit felvesz úgy, hogy ne legyen beton keménységű, csak éppen összeálljon a massza. Ezzel a töltelékkel megpakolom a gombafejeket és sütőpapíros tepsibe tszem őket. Közepes lángon kb. 15-20 percig párolom, majd megszórom a tetejüket reszelt sajttal, és még adok nekik annyi időt  sütőben, míg a sajt szépen ráolvad.


Volt egy nagyobb doboz gombám, nem is igazán tudtam mit készítsek belőle. Bence mondta, milyen régen ettünk töltött gombát, így most ez a verzió született, ami nagy sikert aratott két pasim körében :-) A maradék gombából pedig salátát készítettem, almával és kakukkfűvel. Ebből sem marad az ebéd végére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése