2018. december 2., vasárnap

Sertésflekken

Hozzávalók:
6 szelet csont nélküli tarja
1 tk. fokhagymapor
 só és frissen őrölt bors ízlés szerint
5-6  ek. mustár
3 ek. olaj
Elkészítés:
A hússzeletek széleit bevagdaljuk, hogy sütés közben ne ugorjanak majd össze a szeletek. Egy tálba belekanalazzuk a mustárt, az olajat, a fokhagymaport és a fűszereket. Jól elkeverjük, majd beleforgatjuk a hat szelet tarját. Fóliával letakarjuk, és hagyjuk a hűtőben legalább 2-3 órát állni, de ha lehetőség van rá, még jobb, ha elkőző este bepácoljuk. Sütés előtt fontos, hogy kicsit pihenjen, melegedjen a pulton, tehát időbe vegyük ki a hidegről. Tegyünk egy serpenyőbe kevés olajat, melegítsük jól fel, és süssük át benne a szeleteket. Vigyázzunk a sütésnél, mert egyrészt szeretnénk, ha puha és omlós lene a hús, másrészt pedig nem szerencsés, ha kiszárítjuk. Nincs is más tennivalónk. Már csak egy jó köret kell hozzá, és ebédelhetünk. Mi ma pirított lilahagmás krumplival ettük.

Gyerekkoromban ha sertéshúst ettünk, az vagy comb, vagy pedig karaj volt. Bevallom, nekem egyik sem a kedvencem, nekem túl szárazak. Inkább a lapolckát és a tarját részesítem előnyben. így ma is a tarja mellett döntöttem, és nem bántam meg! Kevés zsírrétegeivel jól átitatva a fűszeres-mustáros páccal nagyon finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése