2019. január 15., kedd

Diós tortácska

Hozzávalók:
1 db tojás
2 dl rétesliszt
2 dl tej
2 dl darált dió
0,5 dl olaj
1 cs. vaníliás cukor
1,5 dl cukor
1 cs. sütőpor
Krém:
2 cs. vaníliás pudingpor
6 dl tej
5 ek. cukor
tetejére:
5 dkg étcsoki, tejszín, diógerezdek
Elkészítés:
A tojást egy tálba ütjük, nem kell szétválasztani. A kétféle cukorral alaposan kikeverjük, majd szép sorban beledolgozzuk a többi hozzávalót. Kikent tortaformába öntjük, és előmelegített sütőben megsütjük. Míg kihül a tészta, addig elkészítjük a pudingot. A hozzávalókból megfőzzük, ahogy szoktuk. Rákanalazzuk a kihűlt tortalap tetejére. Szerencsés, ha a tortaformában marad a tészta, mert akkor nem folyik le a tetejéről. Hagyjuk megdermedni, majd reszelt csokival, tejszínnel és diógerezdekkel dízítjük.


A világ talán legegyszerűbben elkészíthető, mégis nagyon finom tortácskája ez. Én egy 24 cm-es kapcsos tortaformát használtam a sütéshez. az eredeti receptet annyiban módosítottam, hogy kevesebb cukrot tettem a télsztába és a pudngba, valamint a krémből kihagytam a vajat is, nekünk egyáltalán nem hiányzik. Nem nevezek meg forrást, mert nagyon sok helyen felbukkant már ez a sütemény ilyen-olyan formában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése