2019. január 25., péntek

Lángos puhán, finoman

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2,5 dl langyos tej
1 dl tejföl
2 tk. só
1 cs. szárított élesztő
Elkészítés:
Én mint minden kelt tésztát, így ezt is a kenyérsütőmmel dolgoztatom össze. Csodálatosan megdagasztja, nekem nem kell mást tennem, csak a megfelelő sorrendben belepakolni a hozzávalókat. Így először a tej, a tejföl kerül a tartályba, majd a liszt, a só, s végül az élesztő, amiből az eredeti recept 2 dkg frisset ír, de én általában szárítottat használok, amiből 50 dkg liszthez egy csomaggal teszek. Amikor a gép befejezi a zümmögést, tehát átáll pihentető, kelesztő üzemmódra, akkor kikapcsolom, és a tésztagombócot egy enyhén lisztezett tálba teszem. Letakarom, és vagy a mikró zárt terében, vagy most a téli időszakban a fűtőtest mellé téve kelesztem meg. Ennek a tésztának elég volt egy fél óra. Utána lisztezett felületen ellapogattam kicsit, majd tíz részre osztottam. Gombócokat formáltam belőlük, amit letakartam még újra kelni, de csak addig, amíg az olaj felmelegedett. Nyújtófával kis kerekre nyújtottam, majd még kézzel széthuzogattam a lángost, és már ment is egyesével a serpenyőbe. Bő egy perc kellett oldalanként, hogy szép aranybarnára süljenek. Papírtörlőre szedve lecsepegett a felesleges olaj róluk, és zúzott fokhagymás tejföllel megkenve kínáltam.


Az eredeti receptért köszönet: https://gabicsek.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése