2019. február 18., hétfő

Almás -pudingos palacsinta


Hozzávalók:
2 nagyobb alma
2 db tojás
5 ek. finomliszt
1 mk. sütőpor
1/2 cs. vaníliás cukor
csipet só
kb. 5 dl tej
0,5 dl olaj
Töltelék:
4 dl tej
1 cs. főzős vaníliás pudingpor
3 ek. cukor
2 dkg margarin
Elkészítés:
Az almákat megtisztítottam, és darabokra vágva a turmixba tettem. Hozzá ütöttem a tojásokat, ment bele a vaníliás cukor, a só, az olaj, a sütőpor és a finomliszt, valamint egy kevés tej. Alaposan összeturmixoltam, hogy szép csomómentes masszát kapjak. Tálba öntöttem, és annyi tejjel higítottam, hogy tejszínnél sűrűbb masszát kapjak. Míg pihent egy öt percet, addig megfőztem a tejben cukorral együtt a pudingport. Amikor már besűrűsödött, elzártam alatta a gázt, és belekevertem a margarint, hogy krémsebb legyen. Utána kisütöttem a palacsintákat, nekem ebből a menyiségből 14 db lett. Utána szépen megkentem minden darabot a pudinggal, feltekertem és tálra egymás mellé tettem. Tálaláskor meglocsoltam kevés csokiöntettel, de ez el is maradhat, vagy helyettesíthetjük porcukorral, ha nagyon édesszájúnak kínáljuk.

Palacsintát ígértem ebédre, de nem akartam a megszokottat adni. Árválkodott két alma a pulton, gondoltam felhasználom azokat is. Először reszelni akartam, aztán úgy döntöttem, jobb lesz, ha szép sima tésztává turmixolom a hozzávalókat. A fiúk szerint nagyon finom lett a végeredmény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése