2019. február 1., péntek

Bakonyi betyárleves

Hozzávalók:
40 dkg lapocka felkockázva
1 ujjnyi csík füstölt szalonna (nekünk most fincsi mangalica van itthon)
1 nagy fej hagyma
1 paradicsom
1/2 db zöldpaprika
(télen egy kanálnyi lecsó)
20 dkg gomba
2 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa (gyökér)
1 kis csokor petrezselyemzöld
1 kis doboz tejföl
ételízesítő
(én leveskockát használok, kövezzetek meg :-) )
kevés liszt
fűszerpaprika
őrölt bors
+ 1 db tojás és liszt, pici só a nokedlihez
Elkészítés:
A hagymát és a szalonnát kockákra vágjuk és egy lábosba tesszük. Üvegesre pirítjuk, majd ha már jónak ítéljük, akkor rátesszük a húskockákat is. Fehéredésik pirítjuk, kevergetve. Utána megszórjuk a fűszerpaprikával, és felöntjük kevés vízzel. Mehet hozzá az összevagdalt paprika és paradicsom. Ízesítsük delikáttal vagy sóval, őrölt borssal és lefedve pároljuk egy 15 percet. Közben a zöldségeket megtisztítjuk és karikákra vágjuk, a gombát alaposan megtörölgetve (én nem szoktam mosni) negyedekre daraboljuk. Rátesszük a húsra, átforgatjuk és felöntjük kb. 3 dl vízzel. Én nem szoktam rögtön teljes mennyiségű vizet hozá adni,  hagyom először kicsit párolódni a zöldségeket. Ha már félpuhák, akkor jöhet bele annyi víz, hogy leves sűrűséget kapjunk. Illetve egy kicsivel több, mert kell hely a nokedlinek is, ami ugye majd szív is magába a folyadékból. Most kerül bele a leveskocka, vagy a plusz ízesítő. Hagyjuk összefőni, a zöldségeket és a húst teljesen megpuhulni. Egy kis tálkába felverjük csipet sóval a tojást, és annyi lisztet adunk hozzá, hogy galuska sűrűségű legyen. Ha forr a levesünk, akkor kiskanállal a levesbe szaggatjuk. Pár percet adunk a galuskának is. Közben két teáskanálnyi lisztet elkeverünk a tejfölben, hőkiegyenlítést csinálunk kevés forró lé segítségével, és a levest finoman behabarjuk. Forr egyet, és nincs más hátra, mint megszórni a frissen vágott petrezselyemzölddel.

Nagyon finom, laktató, tartalmas kis leves. sok helyen olvastam már, de úgy látom, ezt is "ahány ház annyi szokás "szerint készítik. Most én is megcsináltam az én betyár levesemet :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése