2019. február 4., hétfő

Búbos csirkemell

Hozzávalók:
2 db csirkemell filé
5-6 fej gomba (nagyságtól függően)
2-3 rózsa brokkoli
1 kicsi fej lilahagyma
2 kisebb tojás
ételízesítő

őrölt bors
10-15 dkg reszelt sajt
kevés olaj
Elkészítés:
A csirkemell filéket szétnyitom, de úgy, hogy ne vágjam teljesen ketté. Így az eredetihez képest dupla nagyságot kell kapjak. Ezt a kés markolatával finoman megütögetem, éppen csak anyira, hogy a rostok kicsit fellazuljanak.Mindkét oldalukat besózom, borsozom, majd kicsit félre teszem. A gombát megtörölgetem, szeletekre vágom, a hagymát kicsi kockákra aprítom, a brokkolirózsát szintén megvagdalom. (nekem fagyasztott volt, de így is sikerült a darabolás egy nagyobb késsel) az egészet egy serpenyőbe teszem, öntök rá két kanálnyi olajat, majd megszórom őrölt borssal, ételízesítővel, és megpárolom. Utolsó lépésként ráütöm a tojást és jól elkeverem vele. Kiszedem egy tálkába, kitörlöm papírtörlővel a serpenyőt, és újra pici olajat teszek bele. Ezen a csirkemelleket oldalanként 1-2 percig sütöm, majd az alattuk maradt olajat egy sütőtálba öntöm. Ráteszem a melleket, kanállal eligazgatom rajtuk a tölteléket, megszórom alaposan sajttal, és előmelegített sütőbe tolom. Nem túl nagy lángon addig hagyom bent, míg a sajt pirosra sül rajta. Ez az idő elég lesz a hús átsülésének is. Lehet tálalni!


Tegnap rántott karajt készítettem, de volt két szép csirkemell filém is. nem akartam panírozni, így szétnéztem a hűtőben, mi minden társulhatna hozzá. Tökéletes lett a végeredmény, maradt belőle egy félbe vágott szelet, még ma is ehető volt, hidegen is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése