2019. május 26., vasárnap

Hamis stíriai

Hozzávalók:
25 dkg fodros nagykocka
3 db tojás
15 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
4 dl fekír
2 dl tejföl
5 dl tej
1 db citrom reszelt héja
1 marék szárított vörös áfonya vagy mazsola
Elkésztíés:
Egy tálba ütjük a tojásokat, hozzámérjük a cukrot és vaníliás cukrot, majd alaposan kikeverjük. Jöhet hozzá a tej, a kefír, a tejföl, ezekkel is jól eldolgozzuk. Egy tepsit vékonyan kikenünk olajjal, és elterítjük benne a száraztésztát. Nem tévedés, nem kell külön megfőzni. Rászórjuk az áfonyát és a reszelt citromhéjat, majd meglocsoljuk óvatosan a tojásos keverékkel. Ügyeljünk, hogy mindenhová jusson rendesen a folyadékból. Kicsit mozgassuk meg a fakanállal, ne maradjanak száraz részek. Toljuk be előmelegített sütőbe, és kb. 45 percig hagyjuk, hogy szépen megpuhuljon a tészta, a folyadék pedig egy túrószerű masszává szelidüljön össze. Akkor jó, ha  a teteje enyhén rózsaszín pirt kap. Kivesszük, kicsit állni hagyjuk, majd szeletekre, kockákra vágva kínálhatjuk.


Örök hála a receptért a drága Gergelics Zsókának! Én nem teposibe, hanem tortaformába tettem, így állítottam még egy sütőlemezre, mielőtt betoltam a sütőbe. Bár nekem nem folyt ki, nem árt az óvatosság. Egy finom raguleves után fenséges második fogás volt, de desszertként is kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése