2019. szeptember 28., szombat

Káposztás sztrapacska

Hozzávalók:
50 dkg krumpli
25 dkg finomliszt
só, őrölt bors
40 dkg káposzta
olaj
Elkészítés:
A főzést érdemes a káposzta előkészítésével kezdeni. Ezt akár már előző nap is megtehetjük. A szétvágott káposztafejet cikkenként lereszeljük, kicsit besózzuk, borsozzuk, majd rövid pihenő után forró olajra dobjuk. Átforgatjuk, pici vizet öntünk alá, és megdinszteljük. Pontosan úgy, mintha káposztás tésztát készítenénk.
Aztán jöhet a sztrapacska főzése. A megtisztított krumplit én egyszerűen beledobálom adagokban a késes aprítómba, és az szép simára leturmixolja nekem. Ha ezzel megvagyok, akkor sózom, és annyi lisztet keverek hozzá, hogy egy sűrű nokedlitésztát kapjak. Közben felteszem forrni a sós vizet. Kicsi olajat is csorgatok bele, hogy ne ragadjon le majd a szrapacska. Ha lobog a víz, akkor beleszaggatom a masszát. megkeverem, és addig főzöm, míg a kis galuskák fel nem jönnek a víz tetejére. akkor adok nekik még 1-2 percet, aztán leszűröm. Átöblítem hidegvízzel, majd tálba szedem. Összekeverem a megdinsztelt káposztával. Ha szükséges, még utána ízesítem pici sóval, frissen őrölt borssal.


A héten készült nálunk paradicsomos káposztafőzelék. Ám akkora fej káposztát sikerült vennünk, hogy a fele megmaradt. Megdinszteltem, s mivel Bence sztrapacskát kívánt, így párosítottam a két alkotót. Finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése