2019. október 6., vasárnap

Gombás-boros malacragu

Hozzávalók:
1 kg bőrös malachús
1 üveg vegyes gomba (én az Aldiban vettem, nagyon finom, enyhén sós lében teljesen puha többféle gomba van benne)
1-2 ág kakukkfű
1 csík füstölt szalonna
1 nagy fej hagyma
2 dl száraz fehérbor
1 dl tejföl
1 kk. étkezési keményítő
pici olaj
só, frissen őrölt bors
Elkészítés:
A malachús nálam most bőrös volt, így azzal együtt nagyobb kockákra vágtam és félretettem. A szalonnát és a hagymát is felkockáztam. Először a szalonna került a lábosba picike olaj kíséretében, majd amikor már engedett a zsírjából, hozzátetem a hagymát is, és üvegesre pároltam. Rápakoltam a húst, fehéredésig pirítottam, majd sóztam, borsoztam, és felöntöttem a borral. Lefedve hagytam párolódni, közben egyszer-kétszer megkavartam. Amikor már puha volt a hús, akkor öntöttem hozzá a gombakeveréket, és megszórtam a száráról lehuzogatott kakukkfűvel. Míg összemelegedtek az alkotók, addig a tejfölt a picike keményítővel, valamint egy kortynyi borral kikevertem. Ráöntöttem a gombás húsra, és egyet forraltam rajta. Megkóstoltam, harmónikus, nagyon finom volt az íze. Nem kellett már bele ízesítő, így késznek minősítettem. Lefedtem, és pihentettem, míg nokedlit szaggattam hozzá köretként.

Elég gyakran szoktunk malachúst venni, de általában valamilyen pácba forgatva sütve esszük. Most azonban mást gondoltam, így született meg ez a ragu, mi igencsak finomra sikeredett. Az aldis gombakeveréket pedig csak ajánlani tudom! ezentúl mindig tartok itthon egy üveggel, legközelebb valami levest tervezek belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése