2019. október 19., szombat

Jókai bableves

Hozzávalók:
40 dkg tarkabab (ez egy könnyen fövő fajta volt)
1 db füstölt csülök
1/2 szál füstölt kolbász
1 dl tejföl
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
3 db babérlevél
2 szál sárgarépa
1 szál petrezselyem
1/2 kisebb gumó zeller
rántáshoz:
4 ek. olaj
3 ek liszt
Csipetkéhez:
1 db tojás
annyi liszt, amennyit felvesz, hogy kemény kis gombócunk legyen
Elkészítés:
Első lépésben beáztattam a babot, de nem este, hanem az előkészületek elején. Persze ha nem ilyen könnyen fövő fajtát kapunk, akkor édemes már előző este vizet önteni rá. A csülköt lábosba tettem, mellé dobtam a megtisztított hagymát, fokhagymát és a babérleveleket. Így tettem fel főni, fedő alatt. Megtisztítottam és felkarikáztam a zöldségeket, elkészítettem a csipetkét, és szétterítettem egy tálcán. Ez nem nagy munka, a lényeg, hogy a felvert tojást dolgozzuk össze a megfelelő mennyiségű liszttel, majd az így kapott tésztagolyót csipegessük el.
Amikor a csülök már annyira megpuhult, hogy belement a villa, de éppen még főhetett volna, kiemeltem egy tálra, és villa-kés segítségével levagdostam a húst róla miután hűlt egy kicsit. nem került végül az összes hús a levesben, mert jó kis testes csülök volt, de találtam a családban jelentkezőket a felesleg eltüntetésére :-)
Ezután a csülök főzőlevét megkóstoltam. Sós volt, így szedtem ki belőle egy üvegbe, később jó lesz egy krumplilevest megfőzni benne. A kiszedett levet vízzel pótoltam, és beletettem a babot, valamint a zöldségeket. Közepes lángnál főztem, majd amikor már puhulni kezdtek, visszapakoltam a csülökkockákat is a lábosba, kiegészítve a felkarikázott kolbásszal.  Szépen együtt főttek, aztán beleszórtam a csipetkét is. Ennek nem kell sok idő, 2-3 perc alatt megfő. Utána egy rántást készítettem, amive sűrítettem kicsit a levesemen, majd utolsó lépésként dúsítottam még egy decinyi tejföllel.

Most  férjecském volt az, aki egy tartalmas levesre vágyott, így elkészítettem neki. anyira jól sikerült (ha szabad magamat dícsérni)hogy két nagy tányérral megevett, és így termésetesen más már nem is kellett neki :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése