2019. november 24., vasárnap

Almás-gombás kacsasült

Hozzávalók:
1 db konyhakész kacsa (nekem ez most 1,5 kg volt)
1 nagyobb alma
2 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
4-5 nagyobb fej gomba
frissen őrölt bors

3-4 ágacska kakukkfű
olaj
Elkészítés:
A kacsát leöblítettem, belül is, hogy kitisztuljon, majd kívülről papírörlővel megtörölgettem. Belülről jól megsóztam, borsoztam. A gombát leöblítettem, nagyobb darabokra vágtam, az almát szintén, és kiszedtem a magházát is. Rászórtam a kakukkfű ágról lehúzott levélkéket és az egész keveréket a kacsa hasüregébe tömködtem. Utána fogpiszkálóval gondosan bezártam a nyílást, hogy az ízek, aromák a lehető legtovább bent maradjanak. Kívülről is sóztam-borsoztam a szárnyast, a mellehusánál óvatosan beírdaltam a bőrt. Egy jókora jénaiba kevés olajat öntöttem, ráfektettem a kacsát, mellé dobáltam a felcikkezett hagymát és fokhagymagerezdeket. Nekem maradt ki pár szem gomba és almakocka, azt is köré pakoltam. Öntöttem alá egy decinyi vizet, alufóliával szorosan befedtem, és bedugtam a sütőbe. Itt közepes lángon több mint egy órát párolódott, majd levettem a fóliát. Meglocsolgattam az alatta keletkezett finom illatú szafttal, és visszatettem immár fedés nélkül a sütőbe. Feljebb csavartam a lángot is, és hagytam, hogy szép barnára süljön. Utána a pultra téve a tálat kicsit pihentettem, majd feldaraboltam (már amennyire tudtam, olyan omlósra sült) a kacsát. Mindenkinek jutott a kakukkfüves gomba-alma keverékből is a hús mellé. Itt a tányéron most a mellehusa van, amihez köretnek borsóval és pirított gombával ízesített rizst kínáltam. És persze a párolt lilakáposzta sem maradhatott el!

Ma a férjem kérésére kacsát sütöttem. Nagyon nehéz kicsikarni a drágáimból, hogy mikor mi legyen az ebéd, így külön öröm számomra, ha néha valamilyen kívánsággal állnak elő. A komódon a tálban illatozott még pár szem alma, gomba is akadt itthon, és az erkélyen szépen ontj még friss ágacskáit a kakukkfű. Így minden adott volt, hogy egy igazán finom vasárnapi ebéd készüljön nálunk. Megjegyzem, szerintem  ünnepi menüként is simán megállja a helyét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése