2019. november 2., szombat

Burgonyás-magos kenyér

Hozzávalók:
1 db közepes krumpli (kb. 10 dkg)
45 dkg finomliszt (pici lehet, hogy kell még, ha túl lágy a tészta)
5 dkg magkeverék (nekem lenmag, szezámmag, tökmag)
2 tk. só
1 tk. cukor
1 cs. szárított élesztő
1 ek. olaj
3 dl kézmeleg víz
+ pici olaj kikenni a formát
Elkészítés:
Először a krumplit tisztítottam meg, majd kisebb kockákra vágva megzőztem. Leszűrtem, villával jól összetörtem, és hagytam kihűlni. Utána a kenyérsütő üstjébe belemértem a vizet, az olajat, majd a lisztet, a sót, cukrot, magkeveréket és a törtkrumplit. Végül rászórtam az élesztőt. Indulhatott a a dagasztóprogram. Amikor már szép egynemű jól kidolgozott volt a tészta, akkor kikapcsoltam  gépet. Keleszteni ugyanis én mindig a mikróban szoktam, egy kiolajozott tálba téve a tésztagolyót. Amikor benyúltam az üstbe, éreztem, hogy elég lágy  a tészta, ami leginkább a krumplinak köszönhető. De semmi gond nincs ezzel, kb. evőkanálnyi lisztet még rászórtam, és kézzel gyorsan átgyúrtam. Mehetett letakarva egy óra pihenőidőre.
Kaptam a nővéremtől egy hosszúkás kerámia sütőtálat, így most azt készítettem elő egy kis kiolajozásssal a sütéshez. A közben megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen kézzel tégla alakúra nyomkodtam, majd feltekertem, és a forma nagyságához igazítottam. Beletettem, majd letakartam, hogy magához térjen kicsit, míg a sütő bemelegedett. Megspricceltem vízzel, és betoltam a sütőbe. Kb. 40 percet sült közepesnél kicsit erősebb lángon.

Isteni lett, ahogy a magok íze keveredik a krumplival ahogy harapja az ember. Persze ez még mindig csak a gyors, mondhatnám "gáva" kenyérváltozat, hiszen nem kovásszal készült, csak sima élesztővel. De nekünk tökéletesen megfelel, garantálom, hogy reggelire el is fogy majd a jó része.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése