2019. december 2., hétfő

Burgonyás félbarna kenyér

 Hozzávalók:
2 ek. burgonyapüré (tegnapi maradék hasznosítás :-) )
20 dkg finomliszt
20 dkg rétesliszt
10 dkg teljes kiörlésű liszt
1 tk. cukor
1,5 tk só
2,5 dl melegvíz
1 tasak szárított élesztő
4 ek. olaj
Elkészítés:
Mint általában minden kelt tészta vagy kenyér,
ez is a kenyérsütőben kezdte meg pályafutását nálam. Először belemértem a tartályba a vizet és az olajat, majd ráöntöttem a háromféle lisztet, amit előzőleg egy tálban összekevertem. Eloszlattam a lisztkeverék tetején a krumplipürét, egyik sarokba beleszórtam a sót, a másikba a cukrot, végül a tetejére a szárított élesztőt. És indulhatott a dagasztás program. Az alaposan kidolgozott, picit lágy tésztát azonban nem hagytam a kenyérsütőben pihenni, hanem áttettem egy vékonyan kiolajozott tálba, amit letakartam és betettem a mikróba. Itt a zárt terű melegben egy óra alatt csodálatosan megkelt. Enyhén lisztezett felületre tettem ki a tésztát, de nem dolgotam át, csak hengerré formáltam, bevágtam a tetejét és betettem a hosszúkás formámba. Itt letakarva még újra kelt addig, míg a sütő alaposan bemelegedett. Kicst megspricceltem vízzel, és 40 percig sütöttem. Szépen kongott az alja amikor kivettem a formából és megkopogtattam, tehát átsült rendesen. Rácsra téve hagytam kihűlni.


Reggel elfogyott a kenyerünk, úgyhogy úgy döntöttem, sütök egyet vacsorára. Nem kovászos, abba a pprojektbe még mindig nem vágtam bele, csak sima élesztőt használtam.  Mivel azonban kellett az ebédhez való nokedlibe is a finomlisztből, így a kenyérnekvalót megpótoltam rétesliszttel és teljes kiörlésűvel. Ja és a lényeg! a tegnapi krumplipüré maradékból is tettem bele, nagyon kellemes, lágy ízű kenyeret kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése