2019. december 29., vasárnap

Nyúl áfonyás mártással

Hozzávalók:
1 kg nyúlhús (belsőség nélkül)
4 nagyobb gerezd fokhagyma
2-3 ek. aszalt vörösáfonya
1 közepes fej hagyma
1 db paradicsom
2-3 ágacska kakukkfű
1 dl tejszín
2 dl vörösbor
olaj
szárnyas fűszersó
Elkészítés:
A nyúl konyhakész volt, szépen megtisztítva, feldarabolva. így nem volt más tennivalóm vele, mint befűszerezni, és egy olajjal kikent süőtálba bepakolni. A hagymát, fokhagymát megtisztítottam, a paradicsomot és az erkélyről behozott kakukkfüvet leöblítettem. (ha nincs cseépben, akkor persze jó a szárított változat is)Mindent szeletekre vágtam, és az áfonyával együtt a húsra szórtam. Aláöntöttem a bort is, és alufóliával szorosan betakarva bedugtam a sütőbe, ahol egy órán át párolódott. Miután levettem a takarást a megpuhult nyúlról, még pár percig nagyobb lángon bent hagytam, majd ki is vettem, hogy ne száradjon ki. A húsdarabokat tálra szedtem, a visszamaradt hagymát, pirult fokhagymát, áfonyát, paradicsomot és kakukkfű darabokat a késes aprítóba kanalaztam a pecsenyelével együtt. Felöntöttem a tejszínnel és összedolgoztam. Ízes, krémes mártást kaptam, ami tálaláskor nagyon finoman simult az omlós húsdarabokra. Szerintem a krumplipüré illik igazán hozzá.


Szeretjük a nyúlhúst, s ha sikerül hozzájutni egy ismerőstől, akkor bizony örömmel készítek belőle finomságokat. Chili cica nyersen, mi pedig finom sülten-szószósan fogyasztottuk el az adagunkat :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése