2019. december 16., hétfő

Tejszínes gombaragu

Hozzávalók:
50 dkg csiperkegomba
ujjnyi csík húsos szalonna
1  közepes fej lilahagyma
2 ág kakukkfű
2 dl főzőtejszín
frissen őrölt bors
ételízesítő
Elkészítés:
A gombát én nem szoktam hámozni, csak papír törlővel alaposan megtörölgetem. Felvágom cikkekre és félre teszem. A szalonnát kockázom, és egy lábosba a tűzre teszem, kis lángon, hogy a zsírja kisüljön, de a kockák ne égjenek meg. Közben megtisztítom és apróra darabolom a hagymát. Amikor a szalonna már üveges, és engedett egy kicsi zsírt, akkor rászórom a lilahagymát és összepirítom. Mehet rá a gomba, amit először nem fűszerezek, mert az ételízesítő sótartalmától vizet engedne, és nekem az a célom, hogy először piruljon egy kicsit. A kakukkfü levélkéit viszont lehúzogatom a szárról és a gombára szórom. Pár perc elég neki, és akkor már lehet ételízesítőzni, borsozni ízlés szerint. Fedő alatt pároljuk tíz percet. Több nem igazán szükséges, mert szerintem úgy jó a gomba, ha még harapni lehet, nem málik szét a szánkban a falat. Míg fedő nélkül elfövi a felesleges levet, amit engedett, addig a tejszínt elkeverjük csomómentesre. Ezzel habarjuk be a gombát. Hagyjuk egy-két percig összefőni, és elzárjuk a gázt. Klszen van. Tésztával, nokedlivel, esetleg rizzsel, bulgurral tálalhatjuk.


Szeretem a gombát. Leginkább így szaftosan. A csiperke elég semleges ízéhez jól párosult a füstölt húsos szalonna és a kakukkfű, a lágy krémességről pedig a tejszín gondoskodott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése