2020. január 8., szerda

Ragacsos csirkeszárnyak zöldséges bulgurral

Hozzávalók:
6 db csirkeszárny
3 ek. kechup
2-3 ek méz (ízlés szerint)
1 duci gerezd fokhagyma
1 ek szójaszósz
1tk. szezámmag
1 tk. lenmag
Körethez:
1 bögre (2,5 dl) bulgur
1/2 bögre vegyes zöldségkeverék
ételízesítő
Elkészítés:
Először a csirkeszárnyakkal kezdünk, mert jó, ha pihennek egy kicsit a pácban. Akár egész éjjel benne maradhatnak, hacsak nem olyan hirtelen ötlettől vezérelt az elkészítésük, mint most nekem volt. Én a szárnyak végét levagdostam (jó lesz a húslevesbe) és a forgónál ketté is vágtam. Így könnyebb a pácban forgatni, és talán sütni is. Egy üvegtálba összekevertem a máz hozzávalóit, és belepakoltam a szárnydarabokat. Jól átforgattam és kicsit félretettem. Közben elkészítettem a köretet. A zöldségeket egy pici ételízesítővel szórva megpároltam. A bulgurhoz mérve dupla mennyiségű, azaz 5 dl vizet felforraltam, majd beleszórtam a bulgurt. Megszórtam ezt is ételízesítővel (aki nem híve, használjon sót) takaréklángra téve lefedtem és készre pároltam. Amikor már magába szívta az összes folyadékot, akkor hozzá kanalaztam a párolt zöldségeket, és visszatakartam tálalásig.
Nos aki hagyományos serpenyőben készíti a szárnyakat, annak most azt mondom, tegyen fel olajat melegedni egy serpenyőbe, és süsse meg benne a pácból kiszedett húsdarabokat.
Én forró evegős, olaj nélküli sütőt használok. Ezért annak a kosarába tettem egy kis sütőpapírt (csakis a máz miatt) és elrendeztem benne a szárnydarabokat. A maradék pácot is gondosan a tetejükre kentem. Először 180 fokon 25 percig sütöttem, majd átforgattam, és még 10 percet adtam neki 140 fokon. Kiszedtem tányérra, és nem is maradt más hátra, mint a tálalás.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése