2020. február 8., szombat

Chilis bab, ahogy én készítem

Hozzávalók:
50 dkg darálthús
3 dbz vörös babkonzerv
2 dbz kukorica konzerv
3 nagy fej vöröshagyma
5 dl sűrített paradicsom
frissen őrölt bors ízlés szerint
delikát/só ízlés szerint
1 csapott ek. fűszerpaprika
chilipaprika ízlés szerint (nekem darált váktozat van, abból szórtam)
olaj
Elkészítés:
A hagymákat megtisztítom, a fejeket ketté, majd vékony szeletekre vágom. Egy nagyobb lábosba olajat öntök, rászórom a hagymát és kis lángon megpárolom. Amikor már puhul, akkor feljebb tekerem a hőt, ráteszem a darálthúst és összepirítom. Sózom, borsozom. Míg összefőnek kicsit az ízek, addig felbontom a konzerveket, leöntöm a folyadékot róluk. Ha a bab paradicsomos lében van, akkor azt is felhasználom, kevesebb sűrítmény kell akkor. De most sós lében volt, azt leszűtem róla. A fehéredésig pirítptt húsra rászórom a fűszerpaprikát, majd szépen sorban jönnek a babok és a kukorica. Átkeverem, aztán felöntöm a sűrített paradicsommal. Óvatos duhajként megszórom őrölt chilivel, majd a tányérjában mindenki utána ízesítheti magának. Nincs más tennivalóm, mint hagyni, hogy az ízek jól összefőjjenek, a felesleges víz elpárologjon, a bab kicsit még puhuljon. Igazán ízletes egytálétel lett belőle, és az egész elkészült egy óra alatt.

A férjem nem szereti ami csíp, mi viszont Bencével annál inkább. így kompromisszumos megoldásként egy pikáns ízvilágig fűszerezek főzés közben, aztán a tányéron mi még alaposan megszórjuk chilivel az adagunkat. A forró ételben hamar kiadja az erejét a kis drága :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése