2020. február 14., péntek

Kovászos fehérkenyér

Hozzávalók:
50 dkg kenyérliszt
20 dkg kovász (de lehet ugyanennyi öregtészta is)
3-3,2 dl langyos víz
2 tk. só
2 ek. olaj
2 ek. magkeverék
Elkészítés:
A dagasztás műveletét, mint mindig, most is a kenyérsütő végezte. Aztán vékonyan kiolajozott tálba tettem a kezeim között gömbölyített tésztát. Frissentartó fóliával letakartam, és betettem a mikróba. ( nem kapcsoltam be :-) )mert ott egyenletes a meleg. Másfél óra alatt gyönyörűen megkelt. Ekkor hajtogattam először, majd pihent 20 percet és másodszor is hajtogattam. Újabb 20 perc pihenő után  a formázáskövetkezett, majd másfél órányi újrakelés, de ez már egy vékonyan kiolajozott jénaiban, lefedve. Az utolsó 20 percben begyújtottam a sütőt, hogy jól felmelegedjen. A kenyér tetejét pengével három helyen bevágtam, majd lefedtem újra a vízzel belülről megpermetezett jénai fedővel. Nagy lángon (30 fok) sütöttem 45 percig. Utána elzártam a gázt, de még nem vettem ki a kenyeret, csak kitámasztottam a sütőajtót, had pihenjen odabent. Aztán óvatosan kivettem, kiemeltem a jénaiból, és rácsra téve hagytam kihűlni, miután hideg vízzel megpermeteztem.

A receptért és a tanácsokért köszönet Limarának!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése