2020. március 25., szerda

Foszlós kalács

 Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 dkg friss élesztő
8 dkg cukor
1 csipet só
1 db tojás
255 ml langyos tej
5 dkg olvasztott vaj
+ 1 db tojás és 1 ek víz keveréke a kenéshez.
Elkészítés:
A dagasztás most is a kenyérsütő dolga volt nálam, de aki úgy érzi, nyugodtan rugaszkodjon neki kézzel. Szóval nálam a tartályba ment a langyos tej, az olvaszztott margarin, és a felvert tojás. Utána ráöntöttem az átszitált lisztet, a sót és a cukrot. Végül az élesztőt. Indult a dagasztás program, majd a gömbölyű és egynemű gombócot egy kilisztezett tálba tettem át. Letakartam, és hagytam meleg helyen (de nem a tűzhely vagy fűtőtest közvetlen közelében) megkelni 40 perc alatt. Közben már eldöntöttem, hogy én most nem fogom fonni,  kicsit más alakzatot kap ma nálam a kalács. A tésztát vékonyan lisztezett felüketen kicsit ellapogattam, majd négy részre vágtam. (igazság szerint annyi darabra kellene osztani, ahány szállal fonni szeretnénk a kalácsunkat. Ezeket az adagocskákat összegombölyítjük, és a kis labdákat letakarva 20 percig pihentetjük. Utána aki fonni szeretné, az egyforma hosszú rudakat hengergetve öszefonja. Én most csak kikentem vajjal egy teflon formát, amibe a négy gombócomat kicsit hengerré formázva szorosan egymás mellé tettem. Lekentem a tojás és víz keverékével, majd letakarva hagytam újra megkelni. Közben a sütőt előmelegítettem, (175 fok) Újra lekentem a már megkelt kalácsot, kicsi szemes mákkal megszórtam a tetejét (ezt csak a magam kedvére) és betettem a sütőbe. Kb. 40 perc alatt sült meg szép fényes barnára. Utána rácsra téve hagytam kihűlni.


A receptet a Street Kitchen oldalán találtam, köszönet érte!
Vannak napok, amikor az embernek elege lesz a felvágottas , krémes szendvicsekből, és valami másra vágyik. így voltunk ma ezzel mi is, ezért gyorsan előkotortam ezt a leírást, és elkészítettem a kalácsot. Igazi főzött kakaóval (nem ám gyorsan összekutyult instand variációval) ettük vacsorára. Nagyon finom volt!
Nekem most csak szárított élesztőm van itthon, abból 2 csapott tk-val szórtam a liszt tetejére.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése