2020. március 25., szerda

Pásztortarhonya

Hozzávalók:
25 dkg tarhonya
3 nagyobb szem krumpli
1 közepes fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 csík füstölt szalonna
20 dkg füstölt szárazkolbász
ízlés szerint őrölt bors
2 tk. fűszerpaprika
ízlés szerint ételízesítő/só
Elkészítés:
Első körben a szalonnát  kockákra vágjuk. Mehet egy lábosba, és kis lángon kezdjük kiolvasztani a zsírját. Vágjuk össze a hagymát, szórjuk rá a szalonnára, keverjük jól össze. Ha már van zsírja, mehet bele a tarhonya is. Nem fogjuk úgy lepirítani, mint amikor köretnek főzzük, csak adunk egy kis színt neki. Felkarikázzuk a kolbászt és azt is a lábosba rakjuk. Megint jól elkeverjük. A megtisztított krumplit egyforma kis kockáka vágjuk, és máris mennek a többi hozzávalóhoz. Ízesítjük sóval, borssal, és az apróra vagdalt fokhagymával. Ráteszünk egy csapott kanálnyi lecsót, vagy egy kis friss összevagdalt paprikát és paradicsomot. Nincs is más tennivalónk, mint felönteni annyi vízzel, ami teljesen ellepi az ételt. Csendesen főzzük, míg meg nem puhul a tarhonya és a krumpli. Időközben azért nézzünk rá, nehogy hamarabb elfőjje az összes folyadékot, mint ahogy megpuhul a tarhonya. Szükség esetén adjunk még hozzá pár kortynyi vizet. Ha viszont azt látjuk, hogy már minden puha, és folyadék egy minimális még maradt rajta, ne ijedjünk meg, ha lezárjuk a tüzet és lefedjük pihentetni kicsit az ételt, magába szívja még azt!

Mindenképpen érdemes valami savanyúságot kínálni ehhez az egytálételhez. Míg főtt az ebéd, addig én összevagdaltam egy adag savanyúkáposztát, vékony félkarikákra vágtam egy fej lilahagymát. meglocsoltam pici olajjal,megszórtam csipet fűszerpaprikával és alaposan összekevertem. Mire tálalni lehetett, a saláta is összeérett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése