2020. március 31., kedd

Szendvicskenyér

Hozzávalók:
45 dkg finomliszt
1,5 dl langyos víz
1 dl tej
2 ek. olaj
2,5 dkg élesztő
2 csapott tk. só
csipet cukor
+ízlés szerint a teteje megszórható maggal, mákkal, de ez nem "előírás"
Elkészítés:
A munka érdemi részét a dagasztógép végzi nálam, de kézzel ugyanúgy ki lehet dolgozni a tésztát. Hogy csináltam?  Először belemértem a dagasztó üstjébe a  vizet, a tejet és az olajat. Erre kanalaztam az átszitált lisztet, egyik sarokba a sót, cukrot, közepére pedig elmorzsoltam az élesztőt. Elindítottam kettes fokozaton a dagasztást, majd amikor szépen kidolgozott lett a tészta, kis cipóvá igazítottam és egy kiolajozott tálba tettem. Letakarva 40 percet kelt. Utána enyhén lisztezett munkalapon henger alakuvá formáztam, és átemeltem egy sütőpapírral bélelt hosszúkás formába. (Kb. 10x20 cm)
Hagytam letakarva pihenni 30 percig. Közben előmelegítettem a sütőt. Vízzel megpermeteztem a tésztát és betoltam a sütőbe. Mielőtt bezártam az ajtót, oda is bespricceltem egy kis vizet, had legyen gőz, jót tesz a kenyérnek. 40 percig sütöttem, majd rácsra téve hagytam kihűlni.


Hatalmas köszönet a receptért a Tetovált lánynak! <3
Nagyon csinos kis szendvicskenyeret sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése