2020. március 26., csütörtök

Szódabikarbónás kenyérke

Hozzávalók:
25 dkg kenyérliszt
5 dkg tk. rozsliszt
14 dkg (azaz egy kis pohár) kefír
0,7 dl langyos víz
1 kk. só
1 kk. cukor
1 csapott kk. szódabikarbóna (erre figyeljünk, hogy tényleg ne legyen több átüthet az íze)
Elkészítés:
Nagyon egyszerű, pár perces munkáról van szó. A hozzávalókat szépen belemérjük egy tálba, és jól megmosott kézzel összedolgozzuk. Nem kell dagasztani, a lényeg, hogy rendesen összeálljon. Cipó formára igazgatjuk két kezünk között, majd egy sütőpapíros tepsire tesszük. (A tetejét keresztbe én bevágtam egy pengével, mert szerettem volna, ha rusztikusan szétnyílik. ) Lespricceljük vízzel, és már mehet is egy előmelegített, vízgőzös forró sütőben. Nekem 20-25 perc alatt sült meg.  Utána már csak rácsra téve hűteni kellett.

Az elmúlt napokban sok helyen olvastam a szódabikarbónás kenyér leírását, és bevallom, nem is igen tudom, végül honnan jegyeztem meg. Ezért külön elnézést kérek, és köszönet az alkotónak a receptért!
Jót és rosszat egyaránt olvastam a szódabikarbónás sütésről. Többen azt mondták, erősen érezni lehet rajta azt a jellegzetes ízt. Éppen ezért nagyon ügyeltem arra, hogy pontposan mérjem a hozzávalókat. Nagyon vártam, hogy vághatóra hűljön a kis cipócska. Levágtam a serclijét, elmajszolgattam. Nem okozott csalódást, nem érződött ki benne a szódabikarbóna íze. Persze nem ez lesz a kedvenc kenyerünk, hiszen annyi finomat sütöttem már az elmúlt hetekben. De ha egyszer úgy hozza a szükség, hogy gyorsan kenyér kell, ez is tökéletes választás lesz majd. Ezekből a hozzávalókból 45 dkg-os cipócskát sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése