2020. április 29., szerda

Fűszeres bőrös karajszeletek

Hozzávalók:
6 szelet bőrös sertéskaraj
3 ek. étolaj
1 tk. rozmaring
2 gerezd fokhagyma átnyomva vagy reszelve
csipet őrölt kömény
1 kevés reszelt hagyma
frissen őrölt bors ízlés szerint
só vagy ételízesítő ízlés szerint

Elkészítés:
Egy tálba összekeverem a pác hozzávalóit. Beleforgatom a hússzeleteket, majd kicsit félre teszem, had pihenjen,így átjárja a fűszerek íze is. Ha nem hírtelen az ötlet, akár már előző este is be lehet pácolni a karajt. Az én forrólevegős olaj nélküli sütőm kosarába egyszerr három szelet hús fért be. A hőfokot először 180 fokra állítottam, és 15 percig hagytam így bent a husokat. Aztán fordítottam rajtuk egyet, és 150 fookon még 15 percig sültek. Szaftosak és szép pirosak voltak amikor kiszedtem őket. Krumplipürével és savanyúsággal tálaltam. Mivel a hússzeleteket olajos pácból tettem a kosárba, így nem volt szükség arra, hogy lefújjam vagy átkenjem plusz olajjal.


Bár itt most az olaj nélküli forró levegős sütőmet használtam, az étel természetesen sima tepsiben, jénaiban is elkészíthető a gáztűzhely sütőjében. Természetesen akkor kicsit több idő, míg a szeletek átpuhulnak. Érdemes fóliával letakarni az első húsz percre, akkor nem szárad ki, és hamarabb el is készül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése