2020. május 17., vasárnap

Csokis kalácszsemlék

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 db tojás sárgája
3 dkg margarin
csipet só
5 dkg cukor
5 dkg csokicsepp (vagy apróra vagdalt csokoládé)
1,75 dl langyos tej
1 dkg élesztő
Elkészítés:
Én természetesen mint minden kelt tésztát,ezt is a kenyérsütővel dolgoztattam ki.Persze akinek nincs, vagy jó erőben van, az kézzel is összeállíthatja a kalácsalapot. Amikor a gép befejezte a dagasztás, tálba téve, kellemes szobahőmérsékleten, letakarva a duplájára kelesztettem a tésztát. Majd lisztezett felületen picit átdolgozva 8 részre osztottam. Egyenként zsemléket formáztam belőle, majd sütőpapíros tepsire téve újra letakartam és hagytam jó 40 percet pihenni. Mivel én a csokicseppeket a dagasztás elején beledobtam a gépbe, így nekem egy részét szépen beleolvasztotta a tésztába. Aki azonban azt szeretné, hogy a kalács világos legyen és úgy látszanak benne a kis csokipöttyök, az csak a végén szórja hozzá, vagy dolgozza bele.
A megkelt kalácszsemléket előmelegített forró sütőbe tettem, és kb. 25 percig sütöttem. Utána rácsra pakoltam őket, ott hültek ki teljesen, mielőtt tejjel kísérve belakmároztunk belőlük.

Köszönet az eredeti receptér és leírásért Bettynek:
https://bettyhobbikonyha.cafeblog.hu/2018/05/04/puha-csokis-es-mazsolas-zsemlek/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése