2020. július 2., csütörtök

Az én lecsóm

Hozzávalók:
1 kg zöldpaprika
60 dkg paradicsom
4 nagy fej hagyma
1 szelet húsos szalonna
10 dkg füstölt kolbász
1 ek. fűszerpaprika
ízlés szerint frissen őrölt bors és só
1 pici zsír
Elkészítés:
Először a zöldségeket készítem elő. A hagymát tisztítás után félbevágom, majd szeletelem. A paprikát és a paradicsomot megmosom, majd a paprikát kicsumázom, szeletekre vágom. A paradicsomot én a késes aprítóban összedarálom, így nem kell külön lehúzni a héját, jól sűríti az alapot.  A szalonnát csíkokra vágom, a kolbászt karikázom. És akkor kezdődhet a főzés! Először a zsír és a szalonna kerül a lábosba. Pirítom, hogy kisüljön rendesen. Amikor már engedi a zsírját, mehet hozzá a kolbász is. Jól összeforgatjuk. Ha úgy ítéljük meg, hogy sok zsírt engedett a szalonna, akkor most le lehet belőle önteni (érdemes egy kis tálkába csorgatni, pörkölt alá még kiváló lehet) Megszórom a fűszerpaprikával,és felöntöm a paradicsompéppel. Megszórom sóval és borssal. Ráteszem a paprikát, jól összeforgatom, és lefedve hagyom párolódni. Vizet nem öntök rá, mert nem akarom agyon főzni. Annyi levet pedig enged a paprika is a paradicsomhoz, hogy ne égjen le. Tapasztalatom szerint amikor a paprika már ressre főtt, még mindig van annyi lé rajta, hogy a lángot feljebb tekerve fedő nélkül legyen mit elfőzni. Érdemes megkóstolni, mert az elején csak óvatosan bánunk a sóval, hiszen a szalonna és a kolbász is bőven tartalmaz. Én most nem dúsítottam mással. De van amikor párolt rizs vagy tojás kerül még bele. Most csak friss házi kenyérre ettük, mártogattuk.


Érdekes dolog, de a húsz éves fiam eddig soha meg nem ette volna  a lecsót. Vagy két hete történt, hogy a pulton fonnyadó három paprikából és két paradicsomból magamnak összedobtam egy adagot, és a hús mellé kanalaztam. Bence megkóstolta, majd kijelentette, hogy ehető! :-D
Így ma az Ő kedvéért készítettem az ebédet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése