2020. július 1., szerda

Timi lángosa

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
310 ml langyos víz
2,5 dkg élesztő
2 tk. só
1 tk. cukor
6 ek. olaj
Elkészítés:
Nálam a művelet, mint minden kelt tésztánál, a kenyérsütő pultra tételével kezdődik. Az üstbe belemértem a langyos vizet és az olajat, majd mérlegre téve belekanalaztam a lisztet, sót, cukrot. A tetejére rámorzsoltam az élesztőt. Beindítottam a dagasztás programot, majd mikor befejezte a gép a munkát, szépen ki is kapcsoltam. Keleszteni a sima fényes gombócot kitettem egy vékonyan kiolajozott tálba, és letakarva a mikró egyenletes klímájára bíztam. Bár ebben a melegben a pultra téve is nagyon hamar megkel minden. Utána kicsit átgyúrtam a tésztát, és citromnyi labdákat szakítottam belőle. Gömbölyűre igazítottam, és a lisztezett munkafelületre sorakoztatva hagytam még tíz percet pihenni, újra kelni. Wokban olajat melegítettem , és szépen kisütöttem a lángosokat. Egyszerre csak egyet tettem bele, de így is hamar végeztem. Nekem így tizenegy darab lángosom lett. Fokhagymás tejföllel, és reszelt sajttal megszórva kínáltam.


Sokféle lángost kipróbáltam már, de nekünk ez ízlett most a legjobban. Nagyon finom állagú lett a tészta, talán éppen azért, mert a hozzávalók között ott az olaj is. Nem kell megijedni tőle, bár így kicsit soknak tűnik, de nem lett se nehéz, se zsíros a kisült lángos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése