2020. július 9., csütörtök

Gombás-vörösboros zúzapörkölt

Hozzávalók:
50 dkg pulykazúza
25 dkg gomba (nekem most fehér és barna csiperke)
1 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 db paprika
1 db paradicsom
2 dl száraz vörösbor
őrölt bors ízlés szerint
só/ételízesítő ízlés szerint
1 ek. fűszerpaprika
olaj
Elkészítés:
A hagymát és a fokhagymát felkockázom, majd az olajon megdinsztelem. Hozzáadom a kockákra vágott paprikát és paradicsomot, és együtt sütöm egy kicsit. Utána ráteszem a megmosott és felkockázott zúzát, és fehéredésig pirítom. Megszórom a fűszerpaprikával, borssal és ételízesítővel. Jól átkeverem majd ráöntöm a vörösbort. Fedő alatt párolom. Néha megkeverem, s amikor a zúza már majdnem puha, akkor hozzáadom a megtisztított, négy darabba vágott gombafejeket. Ha szükséges, akkor még most lehet egy kortynyi bort önteni hozzá. Ha a gomba is párolódott pár percig, akkor készen is vagyunk.
Én ma nokedlit készítettem hozzá.


A férjem nagyon szereti a zúzát. Volt egy kis maradék gombám, és a legutóbbi főzésből némi vörösborom. Így összehoztam őket egy gyors találkára. Szerintem sikeres kapcsolat lett :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése