2020. július 5., vasárnap

Vörösboros malacpörkölt

Hozzávalók:
1 kg malachús
2 nagy fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 db paprika (aki szereti, az fél csípőset istehet hozzá)
1 nagyobb paradicsom
2 dl száraz vörösbor
1 fakanálnyi fűszerpaprika
ízlés szerint őrölt bors és őrölt kömény

1 fakanálnyi zsír
2 ág kakukkfű
2 ág majoranna
Elkészítés:
A hagymát apróra vágom, és a zsírban megfonnyasztom. Ráteszem az összekockázott húst és fehéredésig pirítom. Közben felkarikázom a paprikát, a paradicsomot viszont én szeretem a késes aprítóban összeturmixolni. Amikor a hús már megkapja a külső kérgét, akkor hozzá teszem a paprikát, rányomom vagy reszelem a fokhagymát. Megszórom a pirospaprikával, rákanalazom a paradicsomot. (persze ezt kockázva is hozzá lehet tenni) Jöhet a só, bors, kömény, majd a zöldfűszerek. Én ágastól tettem bele mindet. Jól átkeverem, majd felöntöm a vörösborral, és néha megkeverve főzöm. Ha a hús már puha, tartok egy kóstolót, s ha valamelyik fűszerről  vagy sóról úgy ítélem meg, kevés, most még lehet pótolni. Aztán fedő nélkül rotyogtatom kicsit, míg a leve szépen besűrűsödik.
Közben tarhonyát és vegyes idénysalátát készítettem, ezzekkel tálaltam.

Malachús, és nem disznóhús. Nem csak a becézgetés miatt írtam így. Fiatal állat húsa, zamatos, s sokkal hamarabb megfő, mint a korosabb disznóé. Persze aki úgy gondolja, nyugodtan disznóból, vagy marhából is elkészítheti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése