2020. július 27., hétfő

Húsgombóc savanyúkáposztával

Hozzávalók:
50 dkg darálthús
4 ek. rizs
2 gerezd zúzott fokhagyma
3kk. ételízesítő
1 kk. őrölt bors
2 kk. fűszerpaprika
1 db tojás
+ 60 dkg savanyúkáposzta
5 dl sűrített paradicsom
1 tk. cukor
1 csík füstölt bordaporc
és tejföl a tálaláshoz
Elkészítés: A hozzávalókat egy tálba mérve jól összedolgozzuk, és közepes gombócokat formálunk belőlük. Nekem ebből a mennyiségből 12 gombócom lett. A káposztát érdemes megkóstolni, és ha nagyon savanyú, akkor egyszer kicsit átmosni. Egy nagyobb lábos aljára terítjük a káposzta felét, majd rárakjuk szépen a húsgombócokat. A bordaporcot feldaraboljuk, és elosztjuk a gombócok mellett. Befedjük a maradék káposztával. A sűrített paradicsomot felöntjük még legalább  5-6 dl vízzel, kicsit megcukrozzuk, sózzuk és a lábosba öntjük. A lényeg, hogy eltakarja a káposztás gombócokat. Fedő alatt addig főzzük, míg a gombócok majdnem teljesen átpuhulnak. Utána saját gőzükben, levükben még úgyis puhulnak kicsit. Tányérra szedve tejföllel meglocsolva kínáljuk.



Sokaknál láttam már hasonló ételt, de én nem vagyok hajlandó töltöttkáposztának hívni, számomra az szentségtörés lenne :-) Igazi szabolcsi háziasszony vagyok, a káposzta nálam máshogyan készül. De a húsgombóc és a savanyúkáposzta jó házi tejföllel megöntözve igencsak kedvemre való volt nekem is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése